In de vorige artikelen zijn verkoop, bezichtigingen en taxeren wat meer toegelicht en nu vertelt Jessica Schenkius wat meer over het reilen en zeilen achter de schermen van een makelaarskantoor. “Ik maak gekke maar vaak ook ontroerende dingen mee. Goede communicatie en empathie zijn belangrijke aspecten om in de binnendienst te kunnen werken”, aldus Jessica.
“Al vijftien jaar werk ik voor Eveleens Makelaars, eerst fulltime en na het krijgen van mijn twee kinderen parttime. Ondanks dat ik niet iedere dag op kantoor ben, hou ik me wel dagelijks bezig met het reilen en zeilen. Als binnendienstmedewerker en (bijna) NVM gecertificeerde assistent-makelaar ben ik een belangrijke schakel tussen de makelaar en de opdrachtgevers. Vaak vang ik de eerste telefoontjes op en kan meteen de nodige nuttige informatie geven. Vandaaruit is het vaak zo dat een afspraak in een huis of bedrijfsobject met Karin, Michiel of Maurice volgt.
Op kantoor probeer ik alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik kijk niet alleen of de kantoorartikelen nog op voorraad zijn, maar hou bijvoorbeeld ook belangrijke juridische wijzigingen in de makelaarsbranche bij. Het is belangrijk om als kantoor constant op de hoogte te zijn van de actualiteiten en het lukt mijn collega’s niet altijd om even rustig achter de computer te duiken en informatie hierover te lezen. Datgene wat ik noodzakelijk vind om te delen, stuur ik rond of ik las een vergadering in. Zo kunnen we gelijk als team schakelen.
Ik bereid dossiers voor en juridische of andere zaken die mij opvallen bij het doorlezen van de stukken ter voorbereiding op een adviesgesprek of een taxatie, bespreek ik met mijn collega’s.
Juist dit dynamische spreekt me enorm aan. Het cliché ‘Geen dag is hetzelfde’ is absoluut waar als het gaat om werken in de makelaardij.
Een afspraak plannen met een van mijn collega’s? Bel of app naar 0297-344 444 en ik plan graag iets voor u in!”